FAQ Ofte stilte spørsmål

Hvilke betalingsmåter kan jeg bruke når jeg bestiller hos Lifekeys?
Vi godtar betaling med VISA og Mastercard. Det er også mulig å bruke PayPal og Vipps. Når du har lagt alle produktene/konsultasjone du vil ha i handlekurven, går du videre til kassen. Følg instruksene på skjermen og kontroller at opplysningene dine er riktige. Etter at betalingen er gjennomført, får du tilsendt en ordrebekreftelse på e-post fra Lifekeys.
Hva hvis kortet mitt blir avvist?
Lifekeys vil bare avvise en transaksjon på bakgrunn av instruks fra banken din. Det kan være at du ikke har nok penger på konto, at kortet ditt er blitt sperret på grunn av uvanlig eller mistenkelig aktivitet, eller at personopplysningene du oppga, ikke stemmer overens med dem som er registrert hos banken. Uansett årsak bør du kontakte kortutstederen eller bruke en annen betalingsmåte.
Hvor trygt er det å handle i nettbutikken?
Lifekeys er opptatt av å sikre at dine personlige opplysninger oppbevares trygt til enhver tid. Vi bruker flere metoder for å forebygge svindel. Du vil bli bedt om å oppgi informasjon som skal være med på å sikre at kortet ditt ikke brukes av uvedkommende, eksempelvis sikkerhetskode (CVC) ved nettbetaling. Denne koden er de tre siste sifrene på signaturstripen på baksiden av kortet ditt. Vi bruker også 3D-sikkerhetskoder for VISA og Mastercard. Du kan registrere deg som bruker av 3D-sikkerhetskode hos din kortutsteder.
Hva slags informasjon skal jeg ikke oppgi?
Sensitive opplysninger som adresse eller annen informasjon som kan utsette brukeren for digitale overgrep eller fysiske plager, skal aldri oppgies. Hvis dette skjer ber vi våre brukere om å avslutte videosamtalen/logge ut umiddelbart og kontakte Lifekeys på kontakt@lifekeys.no.
Hva gjør jeg hvis jeg ikke liker min psykolog?
Alle brukere av Lifekeys har mulighet til å velge og bytte psykologer fra vår utvalgte liste med Lifekeys-psykologer. Du står fritt som bruker til å bytte psykolog når det passer deg, uavhengig årsak.

Hvis du har noen ytterligere tilbakemeldinger på din psykolog så kan du kontakte oss på kontakt@lifekeys.no – ditt navn og brukernavn vil bli holdt anonymt ovenfor psykologene ved tilbakemelding.

Hvordan velger jeg riktig Lifekeys-psykolog for meg?
Du velger psykolog ut i fra Lifekeys sine egne psykologer på våre nettsider, under Lifekeys psykologene. Hver psykolog har et bile og en liten tekst som beskriver deres fagområder og litt om psykologen selv. Velg psykologen basert på kjemi, erfaring på området du trenger hjelp med og totalt opplevelse av psykologen. Som kunde hos Lifekeys, står du fritt til å velge og bytte psykolog om du føler for det, selv etter tidligere utførte konsultasjoner med andre psykologer hos oss.
Er mine bruker opplysninger tilgjengelig for andre?
Alle dine opplysninger og personlige data er lagret på en sikker server som er beskyttet av brannmurer og er ikke tilgjengelig for andre.
Er samtale plattform som Lifekeys bruker stabil og sikker?
Lifekeys bruker Appearin teknoligiløsning. Platformermen er basert på WebRTC løsning og vist seg å være blant de sikreste online samtaleformer som finnes. Alle samtaler er fullt kryptert, noe som betyr at sikkerheten er på topp.
Hvilke tekniske krav er det for å bruke Lifekeys?
Lifekeys bruker videotjenesten Appear.in. Du skal bruke enten Chrome,  Firefox eller Opera som nettleser. Alle nevnte nettlesere er gratis, og anbefales å lastes ned ved bruk av Lifekeys. 

Alle brukere trenger internettilgang. Du står fritt til å velge mellom Wifi (trådløst internett) eller mobilt nett. Vær obs på at internett-dekningen vil variere i henhold til dekningsforholdene i den delen av landet du er. Lifekeys anbefaler at du har en stabil internettilgang igjennom hele samtalen.

Må jeg ha på webkamera når jeg har psykologtime?
Lifekeys bruker videotjeneste appear.in for sine videokonsultasjoner. Appear.in krever tilgang til webkamera og mikrofon, men klienten kan selv velge om de skal benytte seg av video eller ikke. Lifekeys anbefaller på det sterkeste å aktiviere webkameraet på sin personlige datamaskin for å få maksimalt ut av konsultasjonen.
Hva gjør jeg hvis jeg vil bytte psykolog?
En Lifekeys-bruker anbefalles å ha en fast psykolog som han/hun benytter seg av under hele behandlingsprosessen. Hvis brukeren vil benytte seg av en annen psykolog så kan dette gjøres ved neste timebestilling. Brukeren går da inn på en annen psykolog og bestiller time via psykologens personlige kalender.
Må jeg fylle ut mitt egentlige navn?
Nei, du trenger ikke å fylle ut ditt fulle navn hvis du ikke føler det er riktig for deg. Du kan bruke et alias, som psykologene kommer til å bruke. Men vi anbefaler at du bruker ditt fulle og hele navn, slik at du får maksimalt ut av behandlingen da psykologene kommer til å nevne ditt fulle navn eller alias i behandlingstiden dere i mellom.
Hva er kravene for å få en psykologtime?
Det er ingen krav til psykologtime hos Lifekeys. Vår tankegang er at alle trenger noen å prate med av og til. Det er derfor våre psykologer er rustet til å ta hånd om forskjellige klienter og mentale lidelser, uansett mental tilstand.
Hvordan søker jeg jobb i Lifekeys?
Lifekeys søker alltid etter flinke psykologer som vil være med på å utvide vårt team. Send en søknad og CV med relevant informasjon til soknad@lifekeys.no.
Hva skjer med mine personopplysninger?
Dine personopplysninger som navn, telefonnummer, personnummer eller andre opplysninger vil bli lagret hos den psykologen du velger å benytte deg av. Opplysningene vil ikke bli videreformidlet psykologene i mellom og/eller vil ikke bli brukt uten vedkommendes tillatelse. Lifekeys verner om sine brukere, og våre psykologer har derfor taushetsplikt slik alle helsepersonell har krav på.
Kan andre enn psykologen som behandler meg få tilgang til mine personlige data?
Det er kun den psykologen klienten benytter seg av som vil få tilgang til den oppgitte personlige dataen, utenom betalingsinformasjon. Hvis personen velger å bytte psykolog under behandling og/eller vil benytte seg av en annen psykolog hos Lifekeys, så vil den nye psykologen få overført journalen og personliginformasjon som ble oppgitt under forige psykolog. Dette er for å maksimere utbytte av timen, så klienten slipper å oppgi all informasjon på nytt.