FAQ - Ofte stilte spørsmål

Hvilke betalingsmåter kan jeg bruke når jeg bestiller hos Lifekeys?

Vi godtar betaling med VISA og Mastercard. Det er også mulig å bruke PayPal og Vipps. Når du har lagt alle produktene/konsultasjonene du vil ha i handlekurven, går du videre til kassen. Følg instruksene på skjermen og kontroller at opplysningene dine er riktige. Etter at betalingen er gjennomført, får du tilsendt en ordrebekreftelse via e-post fra Lifekeys.

 

Hva om kortet mitt blir avvist?

Lifekeys vil bare avvise en transaksjon på bakgrunn av instruks fra banken din. Det kan være at du ikke har dekning på konto, at kortet ditt har blitt sperret på grunn av uvanlig eller mistenkelig aktivitet, eller at personopplysningene du oppga ikke stemmer overens med opplysningene registrert hos banken. Uansett årsak bør du kontakte kortutstederen eller bruke en annen betalingsmåte.

 

Hvor trygt er det å handle i nettbutikken?

Lifekeys er opptatt av å sikre at dine personlige opplysninger oppbevares trygt til enhver tid, og vi bruker derfor flere metoder for å forebygge svindel. Du vil bli bedt om å oppgi informasjon som skal være med på å sikre at kortet ditt ikke brukes av uvedkommende, eksempelvis sikkerhetskode (CVC) ved nettbetaling. Denne koden er de tre siste sifrene på signaturstripen på baksiden av kortet ditt. Vi bruker også 3D-sikkerhetskoder for VISA og Mastercard. Du kan registrere deg som bruker av 3D-sikkerhetskode hos din kortutsteder.

 

Hva er avbestillingsreglene til Lifekeys?

Avbestilling av time/konsultasjon må gjøres senest 24 timer før oppsatt tid. Dette kan du enkelt gjøre ved å sende oss en e-post, så vil vi ordne resten. Avbestillinger under 24 timer til oppsatt tid vil ikke bli refundert.

 

Hva slags informasjon skal jeg ikke oppgi?

Sensitive opplysninger som adresse eller annen informasjon som kan utsette brukeren for digitale overgrep eller fysiske plager, skal aldri oppgis. Hvis dette skjer ber vi våre brukere om å avslutte videosamtalen/logge ut umiddelbart og kontakte Lifekeys på contact@lifekeys.no.

 

Hvordan velger jeg riktig Lifekeys-psykolog for meg?

Du velger psykolog blant Lifekeys sine egne psykologer på våre nettsider under Lifekeys psykologene. Hver psykolog har et bilde og en liten tekst som beskriver deres fagområder, samt litt om psykologen selv. Velg psykologen basert på kjemi, erfaring på området du trenger hjelp med og total opplevelse av psykologen.

 

Hva gjør jeg hvis jeg ikke liker min psykolog?

Alle brukere av Lifekeys har mulighet til å velge og bytte psykologer fra vår utvalgte liste med Lifekeys-psykologer. Som bruker står du fritt til å bytte psykolog når det passer deg, uavhengig av årsak.

Har du ytterligere tilbakemeldinger på din psykolog kan du kontakte oss på contact@lifekeys.no – ditt navn og brukernavn vil holdes anonymt ovenfor psykologene ved tilbakemelding.

 

Er mine brukeropplysninger tilgjengelig for andre?

Alle dine personlige opplysninger er lagret på en sikker server beskyttet av brannmurer og som er utilgjengelig for andre.

 

Er Lifekeys samtale plattform stabil og sikker?

Lifekeys bruker Appear.in teknologiløsning. Plattformen er basert på WebRTC løsning og har vist seg å være blant de sikreste online samtaleformer som finnes. Alle samtaler er fullt kryptert, noe som betyr at sikkerheten er på topp.

 

Hvilke tekniske krav er det for å bruke Lifekeys?

Lifekeys bruker videotjenesten Appear.in. Du skal bruke enten Chrome,  Firefox eller Opera som nettleser. Alle nevnte nettlesere er gratis, og anbefales å lastes ned ved bruk av Lifekeys. Alle brukere trenger internettilgang. Du står fritt til å velge mellom Wifi (trådløst internett) eller mobilt nettverk. Vær obs på at internettdekningen vil variere i henhold til dekningsforholdene i den delen av landet du befinner deg i. Lifekeys anbefaler at du har en stabil internettilgang gjennom hele samtalen.

 

Må jeg ha på webkamera når jeg har psykologtime?

Lifekeys bruker videotjeneste appear.in for sine videokonsultasjoner. Appear.in krever tilgang til webkamera og mikrofon (som er innebygd i de fleste enheter) men brukeren kan selv velge om de skal benytte seg av video eller ikke. Lifekeys anbefaler på det sterkeste å aktivere webkameraet på sin personlige datamaskin for å få maksimalt ut av konsultasjonen.

 

Hva er kravene for å få en psykologtime?

Lifekeys stiller ikke noen krav for å få psykologtime, og vi mener at alle av og til trenger noen å prate med. Derfor er våre psykologer rustet til å ta hånd om forskjellige mennesker, med forskjellige psykiske plager og utfordringer.

 

Hva skjer med mine personopplysninger?

Dine personopplysninger som navn, telefonnummer, personnummer eller andre opplysninger vil bli lagret hos den psykologen du velger å benytte deg av. Opplysningene vil ikke bli videreformidlet psykologene seg imellom, og vil ikke bli brukt uten din tillatelse. Lifekeys verner om sine brukere, og våre psykologer har taushetsplikt i henhold til helsepersonelloven.

 

Kan andre enn psykologen som behandler meg få tilgang til mine personlige data?

Foruten betalingsinformasjon, er det kun den psykologen brukeren benytter seg av som vil få tilgang til de oppgitte personlige opplysningene. Hvis brukeren velger å bytte psykolog under behandling og/eller vil benytte seg av en annen psykolog hos Lifekeys, så vil den nye psykologen få overført journalen og personopplysningene oppgitt under forrige psykolog. Dette er for å maksimere utbytte av timen, så brukeren slipper å oppgi all informasjon på nytt.

 

Hva gjør jeg hvis jeg vil bytte psykolog?

En Lifekeys-bruker anbefales å ha en fast psykolog som han/hun benytter seg av under hele behandlingsprosessen. Hvis brukeren vil benytte seg av en annen psykolog så kan dette gjøres ved neste timebestilling. Brukeren går da inn på en annen psykolog og bestiller time via psykologens personlige kalender.

 

Hvordan søker jeg jobb i Lifekeys?

Lifekeys søker alltid etter flinke psykologer som vil være med på å utvide vårt team. Send en søknad og CV med relevant informasjon til soknad@lifekeys.no.